{Resep: yang Renyah! Sop ayam simple

Sop ayam simple. Di bulan Ramadhan, saya memang suka makan lauk pauk yang simple simple sahaja seperti sup atau lauk atau sayur dimasak secara direbus sahaja. Saya memang tak mahu menghabiskan masa yang banyak di dapur di bulan Ramadhan kerana kita perlu memperbanyakkan amalan soleh seperti mengaji dan juga berzikir. Jom belajar cara membuat, cara memasak dan download pelbagai resepi yang mudah, simple, ringkas dan sedap di sini.

Sop ayam simple Sop ayam sama seperti dengan sop daging atau sop saso yang lainnya. Makanan ini sangat cocok dinikmati ketika cuaca sedang hujan pada saat musim dingin karena sop ayam yang masih panas akan membantu menghangatkan badan. Cara membuat sayur sop ayam ini selain rasanya enak dan lezat ternyata juga bisa digunakan sebagai obat lho, terutama saat kita diserang flu. Cara membuatnya tidak susah Sop ayam simple menggunakan 12 bahan dan 2 langkah. Berikut cara membuat nya.

Bahan yang diperlukan Sop ayam simple

  1. Siapkan 10 potong Ayam.
  2. Siapkan 1 kg Wortel.
  3. Dibutuhkan 1 kg Buncis.
  4. Siapkan 1 kg Kentang.
  5. Siapkan Daun bawang secukup ny.
  6. Dibutuhkan Seledri secukup ny.
  7. Siapkan Bumbu halus.
  8. Dibutuhkan 10 Bawang merah.
  9. Dibutuhkan 10 Bawang putih.
  10. Dibutuhkan Jahe 1 aga besar.
  11. Siapkan Lada secukup ny.
  12. Dibutuhkan Biji pala sy pke bubuk dan secukup ny.

Apalagi saat hidung kita lagi mampet, uap sop ayam yang masih dalam keadaan panas dan mengandung banyak kaldu ayam itu apabila kita hirup bisa melancarkan hidung yang lagi mampet. Resepi ayam ini khas untuk anda yang gilakan ayam goreng! Menggunakan pelbagai rempah ratus seperti jintan putih, jintan manis, serbuk ketumbar dan pelbagai lagi bahan wangi, anda pasti dapat menghasilkan ayam goreng yang sangat rangup dan lazat! Lauk ini sedap dimakan dengan nasi putih panas dan sayuran, tapi kalau nak ratah saja pun sedap.

Langkah Pembuatan Sop ayam simple

  1. Rebus ayam dluan lalu masukin buncis dl 5 menit kemudian masukin wortel dan kentang.
  2. Bumbu halus td di blender ya trs di goreng sampe matang aga kecoklatan ya stlah matang bumbu masukin ke panci yg ada sop ayam ny trs masukin biji pala dan merica penyedap rasa stlah itu test rasa dan sajikan.

InsyaAllah ini gampiii bgt cara bikinya, happy cooking 💗 #sopayam #sopayamsimple #sopayamenak #so. Sangat simple, sangat mudah, sangat cepat dan sangat digemari anak-anak saya. Selalunya, saya akan masak stok ayam terlebih dahulu dan simpankannya di dalam freezer. Simpankan dalam bekas kecil-kecil supaya tiap-tiap kali saya nak guna, senang nak ambil. Salah satu resep ayam yang cukup populer dan disukai oleh semua orang adalah resep sop ayam enak.

0 Response to "{Resep: yang Renyah! Sop ayam simple"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel

close